Thailand2018.reismee.nl

Dag 10: rustig dagje

Vanmorgen zijn we rond een uur of half negen wakker en eten als ontbijt de bij 7eleven gekochte yoghurtjes op. We hebben niet veel honger. Frank is weer met Khaan aan het sporten, dus wij besluiten even de stad in te lopen richting de haven. We passeren nog een vismarktje en wandelen hier als enige buitenlanders doorheen. Appie is met Chang bij de familie blijven slapen en zal als het goed is naar ons toe komen. Het is weer erg warm, maar ik schiet toch weer een paar mooie plaatjes van de rivier en rond een uur of elf lopen we weer richting hotel. Als we daar bijna zijn, horen we ineens “ ome Jan” en kijken we de straat in. We zien de tante van Appie achterin een laadklep zitten en daar zitten ook de beide nichtjes en Chang in. Wij worden verzocht ook in de laadklep plaats te nemen  en rijden naar een tempelterrein, naar een overkapping waar lange tafels staan en allemaal families zitten te eten. Het wordt dus een gezamenlijke brunch (zeg maar).

Het is goed dat we net niet uitgebreid hebben gegeten. We eten weer heerlijk noedelsoep met allerlei losse groente er omheen. De familie doet dit wel vaker op zaterdagen, gewoon lekker met het hele gezin. Na het eten stappen we weer in de pick-up en rijden we naar de Big C, een grote winkel waar Frank met Khaan ook naartoe komen. We nemen afscheid van de familie. Een tante, met het kleine neefje van gisteren, zijn bij ons gebleven. Chang gaat spelen in een speelplaatsje, het neefje durft het niet en staat te kijken. Na verloop van tijd zien we Frank en kunnen we weer wat gaan doen.

We zijn van plan om vandaag naar een waterval te gaan, maar als we de tante en het neefje langs de rivier hebben afgezet, wegrijden en de Garmin gaan instellen blijkt dat het 30 km rijden is en het ziet er eigenlijk niet eens echt leuk uit. Dus daar gaan we niet naartoe. Na nog wat rond te rijden besluiten we naar de familie te gaan en te kijken of we een boottocht met hun kunnen maken.

We gaan weer naar de kade en Appie belt met haar familie of ze ons kunnen komen ophalen met de boot. Als we bij de huizen aankomen, blijkt de familie nog in de stad te zijn. Er wordt afgesproken dat we bij hen blijven eten en dat we nog een klein boottochtje doen. We wachten rustig af, met lezen en hangen op de veranda. Appie maakt de Doerian klaar voor Frank en snijd een ananas voor ons klein.

Wanneer de familie terugkomt, gaan Appie en haar tante in de keuken de maaltijd bereiden en wordt de bbq weer warm gemaakt. Dan gaan we nog even op de boot en genieten van de tocht. Wanneer we terugkomen staat het eten klaar en dat is echt weer heerlijk. De nacht is alweer gevallen en rond een uur of acht zijn we weer terug bij het hotel. Het was een rustige dag, maar dat is ook niet verkeerd. Morgen vertrekken we weer en gaan naar provincie Ranong voor de oversteek naar Payam Island. Hier hebben we een duur, maar mooi huisje voor twee nachten en gaan we lekker snorkelen. Ik heb er zin in. Laterrrrrr