Thailand2018.reismee.nl

Dag 8: heerlijke strandwandeling, mooi uitzicht en roze eitjes

Gelukkig is het vandaag weer heerlijk weer. Op de buienraderapp staat dat het pas rond een uur of 11 gaat regenen. En Anita en ik zitten half negen aan het ontbijt. Ik neem een lekker gebakken eitje met kaas op toast en wat fruit en Anita ..... wat anders, geen idee. Zal wel weer veel fruit zijn.

Na het ontbijt steken we direct de weg over naar het strand. We wandelen een uur langs het schone strand en genieten er erg van. Het is behoorlijk warm en mijn korte broek is drijfnat. Als we weer bij het strandrestaurant van ons hotel zijn, het Nana Beach Hotel willen we eigenlijk een ijskoffie bestellen, maar er is nog geen personeel. Het restaurant gaat pas om twaalf uur open. We lopen door naar het zwembad en zien daar Appie en Chang zitten. Ik ga me snel omkleden en ga het water in met Chang. Na een half uurtje komt Frank al terug met Khaan van de training. Ik zeem nog wat en lees mijn boek.

We drinken lekker ijskoffie en besluiten om rond 13:00 uur weer in de auto te stappen om naar een marineschip te gaan kijken. Deze ligt vlak bij een fantastisch Viewpoint met daarbij een geheel witmarmeren tempel. Precies om 13:00 uur gaat het regenen en zitten we in de auto, het gaat even helemaal los. Na een kwartier van echt keiharde regenbuien, wordt het weer wat lichter en als we aankomen bij de marineboot is het opgehouden met regenen. Hoe mooi wil je het hebben?

Appie zegt dat deze tempel van de vader van de pas overleden koning Bhumibol is. Het ziet er inderdaad fantastisch uit en er worden weer heel wat foto’s gemaakt. De marine boot is in onderhoud, dus jammer genoeg niet van binnen te bezichtigen. We schoren nog wat gebakken kokos, verhit in palmbladeren. Deze had ik al eerder geproeft in Yala in 2013 bij een zeerestaurant, smaakt heerlijk.

Het is dan ongeveer half drie en we hebben wel trek. We schuiven weer aan in een straatrestaurantje, waar we heel vriendelijk worden geholpen. Op elke tafel staat naast een fles water ook een fles cola klaar. Ik denk nog, dat ga ik echt niet drinken hoor. Veel te warm, maar dan worden er glazen met een bak ijsklontjes geserveerd en drinken we de warme fles cola en water op. Ik eet weer heerlijke Pad Krapow Moo (denk toch wel ons favoriete gerecht, pittige Varkensgehakt met Basilicum). Tijdens een bezoek aan een marktje heb ik een stapel roze eieren zien liggen en heeft Appie uitgelegd dat dit om het beruchte “ 1000 jarige ei” gaat. Ik heb hier wel eens iets over gezien op de tv, iets met paardezeik en in de grond stoppen voor een paar dagen, weken, maanden. Frank heeft gezegd dit nooit gegeten te hebben en dat ook nooit zal doen. Ik heb gezegd alles te zullen proeven in Thailand en Appie ziet de eieren liggen en daagt me uit ze nu te proeven. Zij koopt het roze eierengerecht en ik proef dat dan.

Dit gebeurd dan ook en ze laat me totaal een half ei proeven, het is helemaal zwart, ook het eigeel is zwart. Met rijst erbij proef ik het en vindt het helemaal niet vies. Ik neem nog een stukje ei en zeg tegen haar dat ik dit recept de volgende keer misschien wel ga nemen. Frank vindt mee een held en Appie maakt zelfs een filmpje van mijn heldendaad, haha. Vanavond realiseer ik met eigenlijk pas wat ik gegeten heb als ik er wat naar google, jakkes ik denk toch niet dat ik het weer zal eten haha.

Maar al met al eten we dus weer heerlijk van de straat en gaan dan naar de haven in Pak Nam Chumphon. Er is niet veel te doen, maar ik wil gewoon de vissersboten fotograferen. Frank brengt ons helemaal naar de rivier en de foto’s worden vast heel mooi. Ik heb er van genoten, al die typisch Thaise kleine schuine bootjes. Fantastisch om te zien.

Hierna besluiten we weer terug naar ons hotel te gaan om te gaan zwemmen in het zwembad en in de zee. Voor mij en Anita wordt het echter lezen aan het zwembad, waar we nog een zwarte schorpioen zien. Deze wordt voorzichtig verwijderd door iemand van het hotel ( vreemd gevoel, in het stukje gras waar dat beest zit, heb ik vanmorgen nog aan mijn blote voeten gestaan om de bal te pakken). Khaan is aan het zwemmen en de rest van de familie is oo de kamer en in slaap gevallen. Het gaat op een gegeven moment weer erg donker worden en rond een uur of zes komt het weer met bakken uit de lucht. Gauw naar binnen en omkleden. Appie en Frank rijden samen met de boys nog even de stad in voor een 7eleven en daarna gaan we gezamenlijk weer eten in het strandrestaurant.

we eten weer heerlijk en nu weer lekker naar bed. Wat een heerlijke dag weer en wat een fantastisch uitzicht was het vandaag weer. Ik ga zo wat foto’s toevoegen aan dit blog, voor nu: weltrusten en morgen,hopelijk na het eitje, gezond weer op haha


Reacties

Reacties

Tiny Hage

Leuk jan maar dat ei lijkt me niets maar je moet alles ooit een keer gegeten hebben ha ha

Mariska

Wat super leuk geschreven, het lijkt wel of we erbij zijn. Veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!