Thailand2018.reismee.nl

Dag 7: dagje regen, dus verplicht rustig aan

Vanmorgen slapen we weer lekker uit en gaan om een uur of half negen richting ontbijt. We appen de rest dat we al gaan en nemen alvast een kopje thee. Na verloop van tijd krijgen we toch wat honger en pakt Anita een dichtgevouwen palmblad. Erin blijkt een zoetige substantie te zitten, rijst in bruine suiker met iets erop. Het is lekker zoet, maar echt lekker vinden we het niet. De familie komt inmiddels ook aan en dus kunnen we ontbijten.

Het is echt een Aziatisch ontbijt, met Engelse invloeden. Er staat iemand die eitjes maakt, precies zoals jij het wilt. Geroosterd brood kun je zelf maken met wit en bruin brood, er staan twee soorten cornflakes met melk, er staat verse ananas en meloen, bananen, soorten zoetenbroodje met hele zoete jam. Drie bakken rijst net groente, pancakes (beetje droog) en warme worstjes. En natuurlijk koffie en thee. Kortom: goed te doen, we mogen niet klagen en dat doen we dan ook niet. En dan vergeet ik de omgeving natuurlijk nog, want hoe vaak zit je nu thuis in een soort van jungle te eten.

Na het eten gaan we naar het plaatsje Chumphon, we zoeken eerst even een sportschool voor Khaan uit en daarna bekijken we wat we willen gaan doen. Het is wel jammer dat het blijft regenen, de teperatuur is gewoon goed. Echter als het regent nodigd dit niet uit om lang buiten te lopen. Het is dan een uur of half elf

We kijken even op de buienradar en zien dat het rond een uurtje of elf droog zal zijn tot een uurtje of een. We besluiten naar het Khao Matsee Viewpoint te gaan wat een kilometer of 19 rijden is vanaf de sportschool. De Thaise Garmin wordt weer ingesteld en daar gaan we weer.

Het blijkt geen weggegooide tijd te zijn geweest, want dit Viewpoint is echt heel mooi. Na de nodige foto’s kopen we lekker een ijsje. Frank en ik kiezen voor een Durianijsje. Aan dit ijsje moet je zeker niet ruiken, maar ik vind hem wel lekker. Een maandje geleden vroeg Appie of we een ijsje wilden en Frank ging het wel even pakken. Het ging toen om Durianschepijs, ze hadden toen niet verwacht dat ik dat zou opeten. Echter liet ik me niet kennen en at het gewoon op. Laat ik het vanaf dat moment nu lekker vinden.........jakkes haha. Leuke anekdote: Chang wil het ijsje van papa, geeft zijn ijsje aan mama, maar die wilde Khaan toch graag hebben en zo wordt er met veel ijsjes van eigenaar gewisseld. Op een gegeven moment zegt Frank, “ he, iedereen heeft zijn eigen ijsje weer terug”. Grote hilariteit. Na nog even van het mooie uitzicht te hebben genoten, besluiten we terug te gaan naar ons hotel. Dan kan Khaan lekker zwemmen in het zwembad en later in de zee en kan Chang even lekker een middagdutje doen.

Onderweg doen we nog een 7eleven aan voor wat lekkers te eten en te drinken, en kopen we bij een straatverkoper totaal 16 stokjes worstjes (deze bestellen we voordat we de winkel van 7eleven binnenstappen en halen ze op als we terug lopen naar de auto). Anita en Appie nemen ook nog een zak verse ananas mee (lekker gesneden en zo uit het zakje te eten). We eten alles op aan het terras van het zwembad van ons hotel en besluiten om er een bord patat bij te bestellen, dit omdat het een beetje vreemd is als we alleen eten wat we zelf hebben meegenomen, daar opeten. Hierna gaan we ons omkleden om te gaan zwemmen.

Als Anita en ik weer bij het zwembad komen, komt er echter helemaal geen Khaan of wie dan ook opdagen. De familie heeft een gezamenlijke siësta gehouden en na een uur komen ze dan toch naar beneden. Anita en ik hebben heerlijk zitten lezen bij het zwembad en praten nog wat met een Nederland stel met twee grote kinderen, die interesse hebben in het resort. Ze trekken met de auto vanaf Krabi naar BKK. Dus in de tegenovergestelde richting zoals wij reizen.

Het gebeurd niet zo vaak uhum, maar Anita heeft hoofdpijn. Ze besluit even te gaan liggen en neemt een aspirine. Nadat we even hebben gezwommen in het zwembad stel ik voor in de zee te gaan zwemmen met Frank en Khaan. Rond een uur op zes willen we net terug naar het hotel gaan, als Appie en Chang ook naar het strand komen. We zijn dan in het strandrestaurant van het hotel, daar waar we gisteren ook zo lekker gegeten hebben. Ik besluit Anita te gaan ophalen en dan lekker weer hier te eten. De jongens gaan dan nog even zwemmen en na het douchen gaan Anita en ik weer richting het restaurant. We eten weer heerlijk en genieten van de omgeving, smeuĂŻg detail: Chang vergeet dat hij geen luier aan heeft en poept vlak voor het tafeltje naast ons (waar gelukkig nog niemand zit) in zijn broek. Het loopt uit zijn broek zo op de grond...... gadver en wie mag het weer opruimen..... natuurlijk superwoman Appie. De rest doet net of ze er niet bij horen.

Zo rond een uur of negen gaan we richting onze kamers en maken er een eind aan (natuurlijk niet aan onze levens, maar aan deze dag)

Morgenochtend gaan Khaan en Frank weer boksen, Appie en Chang lekker uitslapen en tutten en Anita en ik lekker wandelen langs het strand. Ik heb er nu al zin in, tot morgen....

Lids

Ik heb er ook wel zin in jammer dat we niks kunnen proeven blij dat we de olievlek niet kunnen ruiken??