Thailand2018.reismee.nl

Dag 2: The other side off Bangkok, fietstocht

Vandaag gaat de wekker om half zeven, zeven uur ontbijt, samen met Khaan, Frank en Opa. Wij nemen namelijk vandaag Khaan mee op een fietstocht door Bangkok met Peach, van The Other Side off Bangkok.

Ik wilde vijf jaar geleden al graag fietsen in Bangkok, maar door ons drukke reisschema van toen kwam het er niet van. Ko van Kessel, werd na veel goede verhalen gelezen te hebben over Peach en dat ze het zo leuk doet, vervangen door “ The other side of Bangkok” .

De fietstocht met de naam “Hidden Treasures” is een vijf uur durende fietstocht door Thonburi, een buurt aan de overkant van de ChaoPhrayaRiver. We worden om 7:50 afgehaald door een tuktuk, die Peach naar ons hotel heeft gestuurd. We maken direct kennis met een familie die ook meegaat, een jong gezin met twee dochters. Met twee tuktuks rijden we naar de locatie van the Other Side en worden warm verwelkomt door Peach. We krijgen mountainbikes op maat en water mee en rond half negen gaan we van start. Links van de weg blijven fietsen is toch wel vreemd, af en toe vergeet je het. We rijden door smalle steegjes en komen bij mooie lokale tempels waar Peach het een en ander over verteld. Ze doet het echt leuk, ook met de kinderen. Ze koopt lekkere snack’s voor ons en laat ons zo kennis maken met het echte leven in Bangkok. Khaan had in het begin wat moeite met zijn fiets (die van mij is veel groter, ik rij voor schut op deze fiets). Maar na verloop van wat tijd gaat hij het steeds leuker vinden en gaat hij leuk om met het oudste meisje van die andere familie, die even oud als hem is. We rijden door een lokale markt en stoppen daar om foto’s te nemen en lekker te proeven van de inheemse vruchten en zoetigheden. Rond een uur of twaalf stoppen we langs de rivier bij een restaurant en eten heerlijke gerechten die Peach al vooraf geregeld heeft. Het is erg gezellig met de andere familie en Peach, na het eten wandelen we nog langs de rivier en stoppen bij een 100 jaar oude huis, dat nu als kunst- en poppenspelmuseum wordt gebruikt.

Dan zetten we de fietsen op de longtailboot en “ vliegen” over de rivier, met af en toe een stop bij de oevers van de tempels. Daar zitten duizenden vissen, alsof die weten dat er voor een tempel niet gevist mag worden, haha. Het zijn enorme meervallen en de kinderen vinden het voeren een hoogtepunt.

Als Khaan hoort dat het hierna bijna afgelopen is, laat hij duidelijk weten het heel erg jammer te vinden en m.a.w. het heel leuk gevonden te hebben. Anita en ik hebben er ook echt van genoten.

We worden, na nog wat gedronken te hebben en wat extra geld aan Peach te hebben gegeven, weer door de tuktuk naar het Ibis hotel gebracht.

Na even voor het hotel wat gedronken te hebben, komt de rest van de familie ook weer voorrijden en wordt er nog snel wat gegeten. Rond een uur of drie vertrekken we dan uit BKK, richting het westen. Appie heeft een homestay geregeld in Nakhon Chaisi. De huurauto, een Mitsubishi Pajerosport 7 persoons, rijd heerlijk en Frank rijd ons goed uit de drukte naar de homestay.

Als we daar rond vijf uur aan komen, zijn we aangenaam verrast. Het ziet er erg luxe uit en dat is het ook. De prijs is goed en als we zijn ingechecked en we even wat gedronken hebben besluiten Frank, Appie, Anita en ik om zonder de kinderen wat te eten te gaan scoren. We rijden het plaatsje in gaan en op zoek naar een 7eleven en wat streedfood stokjes varken met sticky rijst. Er blijkt echter een lokaal marktje te zijn, waar we heerlijk eten kunnen vinden en even leuk kunnen rondwandelen. Na een uurtje rijden we weer terug en eten gezamenlijk op de veranda. Morgenochtend gaan we naar een tempel waar Frank weer een stuk van zijn tatoeage erbij krijgt. We gaan op tijd naar bed, want om half zeven wil Frank vertrekken. Het was weer een erg leuke dag.