Thailand2018.reismee.nl

Dag 17: regen op Koh Lanta

Na een heerlijk rustige nacht, waarbij de airco zo nu en dan ineens uit gaat en we dus geen stroom meer hebben en het echt pikkedonker is, staan we rond half negen te douchen en eten we weer een aantal yoghurtjes als ontbijt. Kwart over negen komen Khaan en Frank al weer terug van het boxen en besluiten we snel even buiten te gaan ontbijten. Het wordt een Dim Sum ontbijtje en dat is vlakbij ons appartement. Ik vind zelf dat er niet zo veel meer is, maar kies voor een bapao, met krabkoekjes en iets met vleeskoekjes. Appie en de jongens nemen rijstsoep, die ik wel even geproefd heb. Die ga ik morgenochtend ook bestellen.

Omdat het blijft regenen, besluiten we een rondje over het eiland te maken met als einddoel “ The old Town”. Als we daar aankomen, regent het nog steeds. We parkeren de auto en lopen de winkelstraat in. We duiken meteen de eerste de beste soevenierswinkel in. Er zijn hele leuken dingen en als Frank een t-shirt laat zien met een olifant erop, besluiten we er allemaal een te kopen. Daarna gaat het helemaal los, met kettinkjes, armbandjes, kleine t-shirts voor de kleinkinderen, mooi houtsnijwerk voor thuis, etc. We hebben er veel zin in en kopen lekker door.

Je zou er honger van krijgen, dus...... een restaurant in en voor ons een heerlijke pancakes met ananasshake. Voor 100 bath(=2,50) pp. Frank had geen trek in Dim Sum, dus die neemt ook nog een bord Pad Thai erbij. We zitten aan een lange bamboetafel en wanneer ik een servetje pak uit een bekkertje valt er een dikke kakkerlak uit mijn servetje, gadver..... had hem bijna in mijn mond gehad. Hij is zo groot en klimt weer op een stoel, ik neem even een foto en ben blij dat ik al uitgegeten was. Alles kriebelt, ook wanneer ik dit weer zit te tikken haha.

Hierna weer in de auto naar ons huisje, het is dan ongeveer twee uur en we besluiten vandaag eten te halen op de zaterdagmarkt en gaan om vier uur weer met de auto naar het stadje. Het is een erg druk marktje en we zien direct bij de ingang een bbq tentje met varkensstokjes. We nemen er een aantal mee en ook zakjes met spekstukjes, erg lekker. Dan het marktje in en ieder voor zich je maaltijd bij elkaar sprokkelen. Ik scoor vandaag een heerlijke maïskolf, een spiraal aardappel aan een stokje geregen wat net chips is. (Je geeft zelf aan welke smaak je wilt), Een cocosnoot met rietje, bier en Anita koopt vier kilo fruit. Mangistan en Ramboetan. De eerste blijkt niet zo lekker te zijn, maar Frank lust ze wel. De tweede moet nog geproefd worden. We hebben een dakterras en daar eten we het meegenomen diner op. Met een mooi uitzicht op de zee, sluiten we de dag dus af op het dakterras. Daarna zwemmen de jongens nog wat en gaan Appie en Frank vandaag vroeg op stok. “ Lekker lezen en tv kijken”, zegt Appie. Wij blijven nog lekker voor het huisje zitten genieten van de warmte, ons boek en de rust.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!