Thailand2018.reismee.nl

Dag 16: op weg naar Koh Lanta

Vandaag geen ontbijt in het hotel, maar als we vertrekken stoppen we bij de 7eleven en loopt Appie even een lokaal marktje in voor wat zakjes lokale lekkernij. Anita koopt voor ons wat yoghurt en drinken en dan gaat de reis beginnen. Wederom zo’n 200 km, niet veel maar genoeg voor een dag.

De reis gaat weer door bergzaam gebied en onderweg valt veel regen. We rijden weer richting de kust en zien weer de vele rotseilanden uit de zee oprijzen. Het is een mooie provincie, met een erg mooie kust. Het eiland Koh Lanta wordt bereikt met behulp van een bootferry naar het kleine gedeelte van het eiland en vandaar uit met een brug naar het grotere gedeelte van het eiland.

Het resort ligt niet direct aan de kust, maar iets hoger de berg op. Het is een klein, maar stijl stukje omhoog. Het zijn negen huisjes in een kring met een zwembadje in het midden en ziet er leuk en verzorgt uit. Frank en Appie zijn hier ook geweest toen Chang net geboren was. Dus die hebben ze als baby gezien, Khaan was ook drie jaar jonger. Deze mensen stralen gastvrijheid uit en doen er alles aan om het ons naar het zin te maken. Ze lachen veel. De huisjes zijn ruim opgezet en lux ingericht. Hier zullen we vier nachten verblijven en dat zal geen probleem worden, volgens mij. Er wordt ons zelfs een sleutel van een scooter gegeven, maar of we daar gebruik van gaan maken is nog de vraag.

We duiken lekker even met zijn alle in het zwembad en daarna gaan we achter wat te eten aan. Het plaatsje is dichtbij en een restaurant wordt snel gevonden. Appie zou het liefst in een restaurant aan zee willen eten, maar we besluiten dit toch maar niet te doen. Is niet zo leuk voor Chang, die dan veel te lang moet wachten en worden zoet gehouden en dat is voor niemand leuk.

We eten weer heerlijk bij een restaurantje en zijn op tijd terug in het appartement. Hier gaan de kinderen weer lekker zwemmen en gaat Appie even bijpraten bij de eigenaresse. Het is erg gezellig en ze houden het lang vol die beide dames. Voor Appie natuurlijk ook weer even een stukje ontspanning, want bij al die Hollanders is het natuurlijk erg vermoeiend haha.

Frank zit bij ons huisje en als de jongens zijn uitgezwommen komen die ook bij ons en gaan we gezellig spelletjes doen en praten. Rond een uur of tien gaan we naar bed, het was weer een leuke dag. Morgen lekker uitslapen, Khaan gaat van 8 tot 9 uur boxen en daarna ontbijten we gezamenlijk buiten het appartement. Tot morgen....