Thailand2018.reismee.nl

Dag 6: Naar Chumphon

Na de training van Khaan vertrekken we naar Chumpon, in het smalle gedeelte van Thailand met aan de ene kant Myanmar en aan de andere kant de Golf van Thailand. Wanneer we een uurtje gereden hebben, zie ik dat de omgeving echt gaat veranderen. Er komen meer bergen in zicht en het landschap wordt steeds groener. Nu Opa Aye weg is, zit ik lekker voorin en geniet hierdoor toch meer van de reis. Frank rijd lekker door, de auto rijdt heerlijk en de kinderen doen het goed. Khaan doet spelletjes op de iPad en Chang komt om de haverklap even met zijn hoofd tussen de twee voorstoelen heen en zegt dan “hallo”. Vervolgens wijst hij dan weer ergens naar, zegt een soms niet verstaanbaar woord en dan gaan Frank en ik raden wat dat woord dan is en wat hij daarmee bedoeld. Ik weet het zeker, Chang wordt later quizmaster. Wanneer je het juiste woord raad roept hij “ja” en mag je door naar het volgende woord en zo niet, mag je gewoon nog een keer haha.

We stoppen geregeld voor koffie, sigaretje (voor Frank) en toilet bezoek. Ook wordt meerdere keren 7eleven aangedaan. Appie doet weer goede zaken voor ons mbt het hotel en boekt voor drie nachten een hotelkamer, het Nana Beach hotel. Vreemd, maar je boekt dit hotel via een website en betaald bij 7eleven???

Het ziet er weer heel leuk uit van buiten, maar het is jammer dat het nu juist regent. We willen hierdoor niet naar het strand, dus als we de kamers hebben ingechecked en de koffers hebben opengezet, zit Khaan al in het zwembad. Rond een uur of vijf wandelen we door het stadje op zoek naar een restaurant en lopen over het strand weer terug. Frank wil terug naar het hotel, omdat er ook een Beach restaurant bij is dat erg goed is. En inderdaad, het eten is heerlijk. Ik heb een zoet/zuur gerecht met stukken snippervis, erg lekker. Anita heeft gekozen voor Fried noodle met kip, maar vond dit iets minder. Maar ja, je moet dingen proberen en soms valt het dan wat tegen. De boys eten ook weer goed, Frank en Appie natuurlijk ook. We kijken tijdens het eten uit over de zee en zien steeds meer lichtjes op zee verschijnen. Het zijn kleine vissersbootjes die vanavond/vannacht gaan vissen, toen het nog licht was hebben we ze zien vertrekken. Het blijft de komende dagen wel regenachtig, dus ik hoop dat we wel nog kunnen genieten van het strand. We gaan op tijd naar onze kamer, want de jongens moeten slapen, maar we horen van Appie dat Frank het eerste slaapt. Toch wel vermoeiend dat linksrijden, denk ik. Ikzelf heb nog niet gereden hier en ik vraag me af of dat nog wel gaat gebeuren. Maar ik heb er geen haast mee hoor, we hebben prima chauffeur plus copiloot (of mag je gewoon niet helpen, Appie?)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!