Thailand2018.reismee.nl

Dag 5: Tesco en DTP prik Chang

Vandaag slapen we lekker uit, want Frank en Khaan gaan om acht uur trainen in de thaiboxschool in Hua Hin. We hebben geen ontbijt besteld, maar hebben lekker yoghurt gekocht en thee. Omdat we gisteravond nog goed gegeten hebben, hebben we hieraan genoeg. We gaan lekker op balkon zitten, het is een regenachtige ochtend. Terwijl ik heerlijk rustig zit te internetten, loopt het zweet met straaltjes van mijn rug.

Rond een uur of half elf komt Frank terug van het sporten en vraagt of we honger hebben. Dat hebben we niet, dus gaan Khaan, Chang en Frank nog even zwemmen. Khaan roept naar mij of ik ook kom, maar Anita vindt dat het gezinnetje ook even iets alleen met elkaar moet kunnen doen. Dus blijven we even boven op ons eigen balkon en genieten van ons boek.

Zo rond een uur of twaalf gaan we dan weg naar Tesco Lotus, een groot winkelcentrum met in de kelder een Thaifood restaurant. Onderweg halen we de was weer even op, voor een habbekrats is alles weer schoon en gestreken. Aangekomen in de Tesco willen we eigenlijk direct wel wat eten, maar voordat we daar zijn, kijken de dames elk kledingrek zorgvuldig na voor leuke dingen. Opa Aye laat mij weten dat shoppen een echt vrouwen ding is, het is dus overal hetzelfde haha. Uiteindelijk komen we toch terecht in het restaurant en kopen we voor iedereen een card met 100 bath erop, ongeveer 2,50 euro. Hier kunnen we bij verschillende kraampjes eten laten maken. Ik neem lekker rijst met pork en later nog twee sateetjes erbij. Anita nam kap krapow met pork met noedels. En zo zitten we heerlijk te eten en hebben zelfs nog geld over op de kaartjes. Ik scoor trouwens nog twee nieuwe t-shirts, want het t-shirt dat ik aan heb is echt drijf nat.

Het is tijd voor de DTP-prik van Chang in het ziekenhuis. Dit is vlak bij de sportschool waar Khaan vanmorgen nog gesport heeft. We zetten de auto neer achter het ziekenhuis en Frank vraagt Anita of ze met Appie meegaat om Chang in bedwang te houden, want dat dat nodig zal zijn weten we allemaal. De rest wandeld naar het strand, dat vlakbij is.

Op het strand aangekomen wandelen we even rond en krijgen van Opa nog een ijsje. Het strand ziet er uitnodigend uit en je kunt kilometers wandelen. Na een half uurtje wordt Frank gebeld door Appie, dat ze misschien niet genoeg geld bij zich heeft. Anita heeft natuurljk ook nog geld, maar of het genoeg is????? Frank en ik wandelen weer terug naar het ziekenhuis, gevolgd door Khaan en Opa. Khaan wil natuurlijk in eerste instantie niet mee, maar wat moet dat moet.

Wanneer we bij het ziekenhuis aankomen, zien we de dames met Chang naar buiten komen. Chang heeft het goed gedaan en er waren maar vier volwassen mensen nodig om hem de twee prikken in zijn beide benen te geven haha. De arts had zichzelf per ongeluk geprikt en was een zenuwaanval nabij, nee hoor grapje.

Hierna brengen we Opa naar het treinstation, want die gaat per nachttrein terug naar Yala. De reis duurt zo ongeveer 16 uur, maar hij ziet er niet tegen op. Volgens Appie praat hij met iedereen in de trein en kan hij bij ieder station food krijgen. Ze wandelen dan met van alles langs het perron. Hij heeft het erg leuk gehad en we nemen afscheid en dan drinken we nog een ijskoffie bij het perron. We willen vandaag nog naar de Night Mart, maar kunnen die eigenlijk niet vinden. Daarom weer terug naar de sportschool, want voor de deur is ook een soort van marktje. Maar dat maakt de dames niet uit, die kunnen overal scoren. Anita koopt twee thaisebroeken en Appie een korte broek. We lopen nog even richting de sportschool en daar worden Khaan en Frank weer als BN-ers binnen gehaald.

Frank stelt voor weer lekker te eten in het restaurant van gisteravond en daarna gaan we weer richting hotel, het is ongeveer negen uur. We nemen direct afscheid van elkaar, want Anita wil wel weer even in de hottub. Lekker relaxed gaan we daarna naar bed, om morgenochtend na de training van Khaan weer naar de volgende plaats te vertrekken. Het wordt een reis van ongeveer drie uur, met de nodige tussenstop om te plassen en te eten. Tot morgen....

Diana

Mooie verhalen Jan.....krijg wel trek van al die verhalen over al dat lekkere eten!

Trouwens wel stil hier bij STL, als je weer terug bent kun je hier weer verder zweten ;-)