Thailand2018.reismee.nl

Dag 4: boxhandschoenen en verjaardag

Na een heerlijk nacht en wat uitslapen hebben we om negen uur afgesproken om te gaan ontbijten. Het restaurant ziet er erg mooi uit en veelbelovend stap ik de ontbijtruimte in. Echter alles toont een beetje leeg en moet worden bijgevuld. De tafels zijn gebruikt en moeten worden afgeruimd, maar ja we zijn in Thailand en daar gaat alles niet zo snel als in Europa. Dus we ruimen de tafel zelf een beetje op en kijken wat er nog wel is (altijd van de positieve kant bekijken he). Maar we hebben superwoman Appie bij ons en die regelt het wel even. Wie wil er een gebakken-/ geruld ei of omelet en snel gaat de keuken aan de slag. In notime krijgen we de bestelling, wordt de tafel nog voorzien van bestek en kunnen we eten. Ik neem een Engels ontbijtje met worstje, bonen en gebakken ei. Er is fruit, dus Anita krijgt haar buikje ook wel vol.

Na het ontbijt gaan we naar Hua Hin om boxhandschoenen te kopen voor Khaan en komen na wat zoeken en een bezoek aan een supermarkt, waarvan Frank had gelezen dat die boxhandschoenen verkochten maar niet in deze, terecht bij een boxschool. Hier regelt Frank drie dagen boxles voor Khaan en kan hij direct een uurtje lessen. Er moet nog wel een boxbroekje gekocht worden, maar dat gaat Frank en Khaan achterop de scoottaxi doen. Wij wandelen wat door een straat op zoek naar koffie en vinden die vrij snel. We komen langs het ziekenhuis en daar wil Appie Chang nog laten inenten voor DTP. Ze maakt een afspraak voor de volgende dag en na een half uurtje gaan we terug naar de sportschool. Khaan is lekker bezig en wij bepalen wat we de rest van de dag zullen gaan doen.

We besluiten naar een viewpoint te gaan, het Khao Hin Lek Fai Viewpoint, wat inderdaad heel mooi is. Op de parkeerplaats is het erg rustig, maar we zien direct de apenfamilie die erg druk bezig is het het slopen van een eenzaam geparkeerde scooter. Waarschijnlijk was het zadel al een klein stukje kapot, maar de apen hebben allemaal stukken schuim van het zadel getrokken. De weg ligt bezaait ervan en ze zijn nog lekker bezig, wat een apenstreek zeg :-)

We wandelen het laatste stukje naar boven en genieten van het uitzicht. We maken nog wat leuke familiefoto’s en wandelen daarna door het bos weer naar de parkeerplaats terug. Volgende stop wordt een grootte zittende Boeddha, wat erg mooi is en waar het ook vrij druk is. Wat is men hier toch met zijn geloof bezig. Dan weer in de auto voor een bezoekje aan de Floating market, wat erg tegenvalt. Er is wel een treintje, wat de boys natuurlijk erg leuk vinden. Wij wandelen door een winkeldorpje, waarvan veel kraampjes al dicht zijn. Maar ja, je wandelt toch weer even lekker en ziet wel weer wat. Frank scoort twee petten en Appie natuurlijk weer wat te eten. Zo smikkelend stappen we dan weer in de auto om terug te keren naar ons hotel.

Maar omdat er nog gegeten moet worden, besluiten we dit in een all-you-can-eat restaurant te doen en daar hebben ze spareribs. Dus Khaan kan zijn lol op, hij is er gek op. We eten lekker en daarna gaan we terug naar het hotel. Vanwege mijn verjaardag heeft Appie nog gebak gekocht met een kaarsje. Er wordt nog even gezongen en na een drankje gaan Anita en ik naar onze kamer. Het was weer een leuke dag.