Thailand2018.reismee.nl

Dag 1: Aankomst Bangkok

Donderdag 12 juli: Aankomst vliegveld BKK, kwart voor zes in de morgen.

We stappen uit, samen met onze reisdochter Elke van der Ven, die naast ons zat op het eerste gedeelte van de reis en het bij ons zo gezellig vond dat ze graag naast ons wilde zitten op de lange vlucht naar Bangkok (wat trouwens wederzijds was hoor Elke, mocht je dit lezen). Een medereizigster, vroeg aan het eind van de vlucht of wij haar ouders waren. Aangezien ik altijd graag een dochter heb willen hebben, waren we snel haar vakantieouders.  Het uitchecken  gaat vrij soepel en de koffers zijn ook snel op de band te vinden.

Appie en Frank komen ons ophalen, maar vanwege de Thaise tijd die hier gehanteerd wordt natuurlijk niet op tijd haha. Ze hebben echter een goed excuus, dus wachten we rustig af tot ze daar zijn. Elke blijft in eerste instantie nog bij ons hangen, ze hoeft nergens heen. Ze gaat namelijk voor drie maanden studeren op de universiteit van BKK en moet a.s maandag pas beginnen. Ze heeft ons horen zeggen dat we samen met Appie en Frank een telefoonkaartje willen scoren en dat lijkt haar ook wel wat. Maar na verloop van een half uurtje besluit ze toch maar verder te gaan en wenst onze vakantiedochter ons een prettige vakantie toe en gaat.

Rond half negen waren ze daar en na een uitbundige begroeting (ik had ze de dag ervoor nog gezien) werden de simkaarten aangeschaft en geplaatst, geld op Appies rekening gestort en natuurlijk nog lekker op zijn Thais gegeten. Pad Krapow voor mij en Frank en de dames een Thais soepje bij Streetfood in de kelder. Mijn lippen branden nog lang na. Dus dat was onze eerste thaifood restaurant, nog voordat we het vliegveld hadden verlaten. Voor nog geen 250 bath (=6,25 euro) met zijn vieren, met drinken erbij.

Daarna zijn we onze huurwagen gaan ophalen in Bangkok, wat toch wel aardig wat tijd in beslag nam. Hierna naar het hotel waar Appie en Frank, de boys en haar vader de nacht hadden doorgebracht en naar ons nieuwe hotel, het Ibis hotel aan de rivier. We hebben hier lekker gezwommen en even geluierd en daar kwam ik er plotseling achter dat ik mijn e-reader had laten liggen in het vliegtuig, grrr wat een sukkel. Niet meer aan denken en later maar proberen op de reisverzekering te gooien.

Rond een uur of vier zijn we de stad in gegaan met de boottaxi en hebben we een aantal tempels bekeken. De mooiste vond ik “De tempel van de liggende Boeddha” (Wat Pho) De boottochten waren erg leuk en rond een uur of zeven werden we gebeld door het restaurant waar we bleven. Appie had een boottocht met diner geregeld op de rivier. Maar aangezien hier de Thaise tijden worden gehanteerd waren we natuurlijk niet op tijd en werden we rond half acht opgehaald door de boot van het restaurant. Het eten was goed en na het eten zijn we gezellig het bovendek van de boot opgegaan voor het natafelen en uitbuiken. Dag 1 is een feit en erg geslaagd. We waren blij dat we rond een uur of elf naar onze kamer gingen en vielen direct in slaap.